Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Οι Χριστιανοί κατά της κατάργησης της αργίας της Κυριακής


         Η πρόθεση της Κυβέρνησης να δώσει στα καταστήματα έως 250 τ.μ. τη δυνατότητα λειτουργίας κατά τις Κυριακές προκαλεί πολλές αντιδράσεις, έστω και αν θα γίνεται προαιρετικά. Εκτός από τις αναμενόμενες αντιδράσεις σε πολιτικό και συνδικαλιστικό επίπεδο, αντιδράσεις έχουμε σε θεολογικό επίπεδο καθώς αντίθετη άποψη εξέφρασαν η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι Ρωμαιοκαθολικοί της Ελλάδας.
            Συγκεκριμένα, ο Μητροπολίτης Μονεμβασίας και Σπάρτης Ευστάθιος, εκφράζοντας την κοινή συνείδηση της Ιεραρχίας τονίζει «ότι το μέτρο αυτό προσβάλλει και βεβηλώνει κατάφωρα την ιερότητα της Κυριακής, που είναι η Μεγάλη Γιορτή του αναστημένου Κυρίου μας, και καταργεί έναν χριστιανικό θεσμό εδραιωμένο στη συνείδηση και την Παράδοση του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας». Ο ίδιος τεκμηριώνει θεολογικά την άποψή του με την αναφορά του στην 6η Οικουμενική Σύνοδο, η οποία καθιέρωσε την Κυριακή ως «τελεία αργία», δηλαδή ημέρα αφιερωμένη στον Χριστό, αλλά και στον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, ο οποίος έλεγε χαρακτηριστικά ότι «εκείνο το κέρδος που γίνεται την Κυριακήν είναι αφωρισμένο και κατηραμένο». Ο Μητροπολίτης Ευστάθιος έθιξε επίσης και την κοινωνική παράμετρο του μέτρου, καθώς τις Κυριακές η οικογένεια μπορεί να συγκεντρωθεί και να περάσει αρκετές ώρες μαζί, γεγονός που συμβάλλει στη σύσφιξη των μελών της.
            Παρόμοια επιχειρηματολογία ανέπτυξαν και οι Έλληνες Ρωμαιοκαθολικοί. Συγκεκριμένα, η «Ιερά Σύνοδος της Καθολικής Ιεραρχίας Ελλάδος» σε ανακοίνωσή της (8 Ιαν 2013) τονίζει ότι «λέει όχι στην κατάργηση της αργίας της Κυριακής, διότι μια τέτοια απόφαση αγγίζει όχι μόνο τη διάσταση της χριστιανικής ταυτότητας αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο, υποβιβάζοντάς τον σε άψυχη μηχανή που παράγει αδιαφορώντας για όλες τις πανανθρώπινες πνευματικές αξίες και προσβάλλοντας τον θεσμό της Οικογένειας».
            Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι τα θεολογικά επιχειρήματα με τα οποία τεκμηριώνεται η χριστιανική αντίθεση στην κατάργηση της αργίας της Κυριακής δεν έχουν έναν αυστηρά ομολογιακό χαρακτήρα αλλά είναι διομολογιακά, δηλαδή εκφράζουν το σύνολο των Χριστιανών. Άλλωστε, ούτε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο δεν έχει ψηφιστεί νόμος για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου